Виховання культурно-гігієнічних навичок у дітей четвертого року життя

Здоров´я дітей, загартованість їхнього організму, інтерес до здорового способу життя залежать і від того, наскільки сформовані у них культурно-гігієнічні навички.
Фізіологічною основою культурно-гігієнічних навичок є утворення умовно рефлекторних зв´язків, вироблення динамічного стереотипу, а головною умовою їх формування - раціонально організоване життя дітей у дитячому садку, чіткий режим дня, постійність вимог до поведінки дитини з боку дорослих. Важливими при цьому є чистота приміщення, якісне прибирання, провітрювання, естетика організації культурно-гігієнічних процедур, приклад охайності й особистої гігієни дорослих.

Гігієнічні процедури проводять щоденно в один і той самий час, що сприяє формуванню постійних навичок. Уже на другому році життя діти повинні уміти підставляти руки під струмінь води, змивати мильну піну з них, користуватися рушником, пити з чашки, їсти ложкою, користуватися серветкою, дякувати після прийому їжі, користуватися носовичком.

Трирічні малюки мають їсти самостійно й акуратно, ретельно пережовувати їжу, правильно тримати ложку, самостійно засукувати рукави перед умиванням, користуватися милом, умиватися, витиратися.

Культурно-гігієнічні навички поєднують у собі явища гігієни і культури. Діти мають усвідомити, що їхнє ставлення до гігієнічних вимог є не лише ставленням до власного здоров´я, а й свідченням поваги до людей, адже неакуратна, неохайна людина викликає відразу, небажання спілкуватися з нею.

Для успішного виховання в дошкільників культурно-гігієнічних навичок необхідно забезпечити:

  • цілеспрямовану роботу батьків і педагогів щодо усвідомлення дітьми значущості фактора здоров´я, цінування його; запобігання шкідливих звичок, недбалого ставлення до свого організму, зовнішнього вигляду і поведінки;
  • єдність вимог до гігієни дитини в дошкільному закладі та сім´ї, позитивний приклад культури поведінки дорослих;
  • належну естетичність приміщення дитячого садка і сім´ї, що передбачає ретельне його прибирання, чистоту, доцільність і зручність у використанні обладнання, меблів, посуду, іграшок тощо;
  • постійне вправляння у дотриманні вимог культури поведінки, своєчасність і чіткість режимних процесів;
  • контроль з боку вихователів, допоміжного персоналу, батьків за якістю виконання культурно-гігієнічних навичок;

Фізичне виховання є основою гармонійного розвитку, формування здорового способу життя дітей дошкільного віку. Воно має бути спільною турботою батьків, педагогів і самої дитини, яку з ранніх років слід привчати піклуватися про своє здоров´я.

Валеологічний порадник для батьків

  1. Будьте добрим і гарним прикладом для своїх дітей у ставленні до свого здоров'я.
  2. Ведіть здоровий спосіб життя.
  3. Займайтеся фізичною культурою, виконуйте вранці гімнастику.
  4. Загартовуйтеся разом із дитиною.
  5. Більше бувайте на свіжому повітрі.
  6. Не паліть і не розпивайте спиртні напої у присутності дітей. Пам'ятайте, вони повторюють ваші дії в дитячому садку.
  7. Дотримуйтеся режиму харчування. Зумійте переконати сина чи доньку споживати всі страви, навіть ті, які вони не люблять, але які є для них необхідними й корисними.
  8. Дотримуйтеся завжди правил гігієни і привчайте до цього дитину.
  9. Наповніть свою душу і серце любов'ю до всіх і до всього. Передайте це дітям. Більше усміхайтеся. Це запорука здорової сім'ї, особистого здоров'я вашого і ваших дітей.

Вчимо розказувати вірші руками

/Files/images/bat/001.png Всім відомо, о найперший дитячий віршик – це «Мишко клишоногий» Агнії Барто. Нас дуже тішить, коли малеча навчається хитатися, як ведмедик, тупати ніжкою. В такі моменти ми починаємо розуміти, що дитина не тільки запам'ятала, як звучить віршик, але й ще активно його «розказує», причому навіть не застосовуючи мовлення. Це – розповідь «руками й ногами».

Для дітей дошкільного віку дуже важливо задіяти усі види відчуттів: зорові, слухові, тактильні, кінестетичні (рухові).. Ритмічні рухи – це не тільки засіб для розвантаження мозкової діяльності, але й дієва допомога при запам'ятовуванні, засвоєнні матеріалу.

Використання рухів під час вивчення віршів – справа не така й нова. Дуже поширена ця методика під час навчання іноземної мови.

Ці віршики мама мусить спочатку вивчити сама. А потім можна розказувати їх разом з дитиною, виконуючи всі рухи. В дитячому садку подібні вправи виконуються всередині заняття як фізкультхвилинка.

Вірші для «розповідання руками» - до скарбнички батьків і малюків

Маю десять пальців я - руханка для дітей українською мовою - дитячі пісні | finger song

Кiлькiсть переглядiв: 341

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.