Моніторинг якості дошкільної освіти

У 2017/2018 навчальному році зміст дошкільної освіти в межах Базового компонента реалізувався через програми та навчально - методичне забезпечення, затверджене Міністерством освіти і науки України. Педагогічний колектив працював за програмами:

  • Освітня програма для дітей від двох до семи років «Дитина»;
  • Програма розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт».

У вересні, травні було проведено визначення рівня сформованості компетентності вихованців відповідно до критеріїв та показників, визначених в Освітній програмі для дітей від двох до семи років «Дитина» і Базового компонента дошкільної освіти (старші групи).

У групах дітей третього року життя № 1, 2, 4 (вихователі – Попова О.О., Лиманська Т.М., Маматова Т.І.) завдання були засвоєні в достатній мірі.

Таблиця 1 - Загальні результати вивчення компетентності дітей третього року життя (у %)

Освітні лінії Рівень засвоєння програми
Перша молодша група №1 Перша молодша група №2 Перша молодша група №4
Вересень Травень Вересень Травень Вересень Травень
Особистість дитини 69 94 54 94,2 67 92
Мовлення дитини 51 90,4 62 92 68 85,9
Дитина в соціумі 66 93,1 60 97 54 94,2
Гра дитини 48 97 58 89 53 91,5
Дитина у природному довкіллі 58 97,5 68 91 60 93,2
Дитина в сенсорно – пізнавальному просторі 62 98 70 87,3 64 89
Дитина у світі культури 59 98,3 59 97 66 91,2
Рівень виконання 59 95,4 62 92,5 62 91
Динаміка +36,4 +30,5 +29

Аналіз рівня обізнаності, вмінь та вправності дітей 3 – го року життя дозволяє зробити висновок: показники засвоєння малятами програми зазнали позитивних змін. Але подальшого вдосконалення потребує робота з мовленнєвого, сенсорного розвитку, формування ігрових навичок дітей.

У дітей четвертого року життя (групи №5, 8, 12 вихователі – Трєскова Л.І., Красіля О.А., Усикова Т.В.) збільшився запас знань про життєвий простір, словниковий запас, цілеспрямованішими стали дії, більш координованими рухи.

Таблиця 2 - Загальні результати вивчення компетентності дітей четвертого року життя (у %)

Освітні лінії Рівень засвоєння програми
Друга молодша група №5 Друга молодша група №8 Друга молодша група №12
Вересень Травень Вересень Травень Вересень Травень
Особистість дитини 65 92 53 95,5 65 91,2
Мовлення дитини 52 86,3 68 89,7 63 85,1
Дитина в соціумі 67 95 65 94,3 54 95,1
Гра дитини 54 91,1 63 90 69 91
Дитина у природному довкіллі 62 92 67 91,3 63 91,1
Дитина в сенсорно – пізнавальному просторі 53 98 57 98 56 97
Дитина у світі культури 61 98,1 66 95 67 95,7
Рівень виконання 59 93,2 63 93,4 62 92,3
Динаміка +34,2 +30,4 +30,3

Відзначається загальна тенденція прогресу у формуванні компетенцій в усіх розділах програми. Однак, низькими залишаються показники з мовленнєвого розвитку. Потребує допрацювання формування ігрових навичок.

Діти п’ятого року життя (групи №3,7,9 вихователі – Малишева Ю.М., Кокоріна О.Е., Куварзіна Н.І ) упродовж року в достатній мірі засвоїли освітні завдання, передбачені Програмою «Дитина».

Таблиця 3 - Загальні результати вивчення компетентності дітей п'ятого року життя (у %)

Освітні лінії Рівень засвоєння програми
Середня група №3 Середня група №7 Середня група №9
Вересень Травень Вересень Травень Вересень Травень
Особистість дитини 64 91,3 56 90,3 65 90,4
Мовлення дитини 66 92 68 84 67 85
Дитина в соціумі 70 97,3 70 95 53 92,3
Гра дитини 69 91 62 90 59 90,2
Дитина у природному довкіллі 67 97 59 94,1 69 95
Дитина в сенсорно – пізнавальному просторі 66 93 69 94 68 93
Дитина у світі культури 68 98 69 95,4 69 91
Рівень виконання 67 94,2 65 92 64 91
Динаміка + 27,2 +27 +27

Простежується позитивна динаміка у засвоєнні дітьми програмового матеріалу. Поряд із цим недостатньо результативно здійснюється мовленнєвий, фізичний розвиток дошкільнят.

Освітній процес зі старшими дошкільниками забезпечують педагоги: Агабекова С.А. (група №6), Карнаухова Л.І. (група № 10), Коломієць В.В. (група №11).

Результати, отримані під час вивчення освітнього процесу в старших групах свідчать про те, що робота проводиться на належному рівні.

Таблиця 4 - Загальні результати вивчення компетентності дітей шостого року життя (у %)

Освітні лінії Рівень засвоєння програми
Старша група №6 Старша група №10 Старша група №11
Вересень Травень Вересень Травень Вересень Травень
Особистість дитини 71,1 94 73,2 96 72,4 94
Мовлення дитини 70,4 87 75 93 74,3 91
Дитина в соціумі 76 90 77,1 95 77 96
Гра дитини 70,1 95 72,4 97 73 95
Дитина у природному довкіллі 74 92 74,4 96 75 93
Дитина в сенсорно – пізнавальному просторі 74 94 78 94 77 94,5
Дитина у світі культури 70,3 91 74,3 96 76 91
Рівень виконання 72 92 75 95,2 75 93,5
Динаміка +20 +20,22 +18,5

Більшість дітей – випускників засвоїли програму на високому рівні.

Кiлькiсть переглядiв: 136

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.