Сторінка музкерівника

/Files/images/mus/muz_turovska.jpgТуровська Катерина Юріївна

ВПЛИВ МУЗИКИ НА ПСИХІЧНУ ДІЯЛЬНІСТЬ ДИТИНИ

/Files/images/mus/mult_pict_narod_ru82.gifМузика має сильниий психологічним вплив на людину. Вона впливає на стан нервової системи (заспокоює, розслаблює чи, навпаки, збуджує), викликає різні емоційні стани (від умиротворення, спокою та гармонії до неспокою, пригніченості або агресії). У зв'язку з цим важливо звернути увагу на те, яку музику слухаєте ви і ваші діти.

Гучна музика, що збуджуэ, виражає агресивний настрій, позбавляє людину (і дорослого, і дитину) стану врівноваженості, спокою, а при певних умовах (наприклад, на рок-концертах) спонукає до руйнівних дій. Особливо протипоказана така музика гіперзбудливим, розгальмованим дітям зі слабким контролем, бо вона підсилює прояви негативних властивостей у поведінці дитини.

Спокійна музика, що викликає відчуття радості, спокою, любові, здатна гармонізувати емоційний стан як великого, так і маленького слухача, а також розвивати концентрацію уваги.

Музику можна використовувати перед сном, щоб допомогти дитині заспокоїтися і розслабитися. Коли дитина ляже в ліжко, увімкніть спокійну, тиху, мелодійну, м'яку музику і попросіть її закрити очі й уявити себе в лісі, на березі моря, в саду або в будь-якому іншому місці, яке викликає в нього позитивні емоції. Зверніть увагу дитини на те, як розслабляється і відпочиває кожна частина його тіла. Ще з давніх часів люди помітили, що людський голос і звук взагалі володіють сильним впливом. Так, звук східного духового інструменту Панг вводить змію в стан, подібний гіпнозу. Вібрації людського голосу в одному випадку мають лікувальну дію (що здавна використовувалося народними цілителями), а в іншому - заподіює людині шкоду.

ДИТИНА ТА МУЗИКА

/Files/images/mus/gitara.gifМузика для дитини - світ радісних переживань. Щоб відкрити для неї двері у цей світ,треба розвивати у дитини здібності і перш за все музичний слух та емоційний відгук. Інакше музика не виконає своєї виховної функції. Якщо дорослий якнайближче зтикається зі світом дитинства, якщо вони разом з дитиною мріють, фантазують, сміються і грають,то вона, відчуваючи цю близкість,відкриває свої таємниці,почуття та емоції. Як це прекрасно-знайомити дітей з музикою! Діти дуже люблять слухати її. Треба більше й більше співати дітям без музичного супроводу,щоб вони не тільки слухали, але й розуміли,про що ця пісня,вслуховувались в звучання слів та словосполучень.

Музика,як і художнє слово чи картина, повинна стати для дітей способом вираження почуттів,настрою, ідей. Слухання музики розвиває інтерес до неї, любов,розширює кругозір,підвищує музичне сприйняття. Музика для слухання буває вокальна і інструментальна. Це можуть бути пісні виконані батьками,чи музичні твори у грамзапису,ауді та відео записи. Для кращого запам’ятовування пісні,чи музичного твору,можна асоціювати його з тим,що бачить дитина навкруг себе. Намалювати те, про що вона чула. Дуже добре запам’ятовують діти пісні з мультфільмів, тому що вони сприймають пісню образно, відносно того чи іншого героя. Батьки повинні вчити дитину любити пісню,насамперед, народну пісню, тому що народна пісня має художньо-виховну цінність.

Для розвитку ритмічного сприйняття треба користуватися музичними інструментами. Але в домашніх умовах це можуть бути такі предмети: ложки,палички, камінці, пластикові пляшечки чи коробочки,які наповнюють крупою,горохом, квасолею. І граючи, на такому інструменті, дитина покращує виконання пісні і отримує велике задоволення.

Для розвитку танцювальних навичок потрібно як умога більше розвивати у дитини потребу в рухах. Давати можливість розвивати танцювальну творчість, щоб дитина отримувала максимум задоволення.

Якщо музика викликатиме у вашої дитини позитивні емоції, вона сприйматиме навколишній світ гармонійно й оптимально.

МУЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ ДИТИНИ В СІМ′Ї

У дитини, котра знайомиться з музикою, багатші почуття; вона більше відповідає на почуття і переживання інших людей, краще, швидше і повніше вбирає в себе все нове, як правило добре вчиться у школі.

Більшість дітей дуже емоційні. Вони відчувають велику потребу в художніх враженнях, в активному прояві своїх почуттів. Ті ,хто зблизька спостерігає життя маленьких дітей, знає, з яким натхненням вони співають,танцюють.

Інтерес до музики і музичні здібності виявляються у дітей по - різному. Багато з них з великим інтересом слухають музику і співають, інші до музики нібито байдужі. Іноді вважають, що такі діти від природи не музичні, в них немає слуху і розвивати його безперспективно. Така точка зору неправильна. У кожної дитини можливо розбудити інтерес і любов до музики, розвивати музичний слух та голос. Це підтверджує і життєва практика і наука. Привчати дитину до музики в домашніх умовах потрібно з самого раннього віку. Робити це потрібно різними способами:співати дитині пісні, привчати слухати платівки, музичні записи, дитячі музичні радіо та телепередачі. Якщо є можливість, водити дитину на концерти.

Треба дотримуватись того, щоб діти не просто раділи музиці, а й вчилися переживати закладенні в цю музику почуття. Треба розмовляти з дитиною, питати в неї:

  • Яка це музика, весела чи сумна, спокійна чи навпаки схвильована?
  • Що під неї хочеться робити?
  • Іноді не називая твір, пропонувати дитині назвати його.

Такі питання викликають інтерес дітей до слухання і розвивають їх творчі здібності. Розвитку вміння ємоційно переживати музику допомогає також читання казок, оповідань, тому що словесний сюжет і переживання героїв дітям більш доступні. Діти дуже люблять повторно слухати музику, яка їм сподобалась. Іноді можно загадати загадки:співати мелодію без слів і запитати, яка це пісня. Таким чином, непомітно дитина привчається до музики. Внаслідок такої роботи батьки зрозуміють, те що дітей без слуху немає. Є діти, у яких ще не виявляються музичні здібності і треба допомогти їм розвиватися:більше співати,слухати музику,танцювати. Треба створити в сім’ї атмосферу любові до музики, якомога частіше схвалювати потребу дитини проявити себе в музиці. Треба пам’ятати, що це приносить дитині радість і робить її добрішою.

ВПЛИВ МУЗИКИ НА РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ ДОШКІЛЬНИКІВ

/Files/images/mus/not_.jpgРеформа системи освіти, яка стосується і дошкільників, висуває розвиток творчості дитини, як одну із пріоритетних задач. Без її вирішення неможливо виконати головні завдання дошкільної освіти, висунуті у „Базовому компоненті дошкільної освіти”: створення сприятливих умов для формування особистісної зрілості дитини, її базових якостей.

Дитина не повинна пасивно спостерігати оточуючий світ, вживати готову їнформацію і копіювати її. Саме від творчих людей залежить розвиток суспільства. Перші творчі здібності особистості проявляються в дошкільному віці. Перед вихователями стоїть задача знайти шляхи своєчасного прояву у кожної дитини інтересів, природних задатків, здібностей і створити оптимальні умови для їх розвитку, визначити конкретні сфери творчого потенціалу.

Головне в музичному розвитку дошкільнят-повести дитину в різнобарвний світ музики, навчити дитину жити „нею”. Задача педагога полягає в тому, щоб дитина робила це не тому, що так треба, а щоб дитина сказала:” Я буду робити це тому, що хочу, тому, що це мені цікаво.”

Музичне виховання - частина естетичного виховання дитини. Естетичне виховання проходить через ознайомлення дітей з різними видами мистецтва (музика ,образотворче мистецтво, театр, хореографія, література, фольклор). Музика розвиває музичну культуру і формує позитивні якості особистості.

Під час слухання музики розвивається таке поняття, як емоційно образний зміст музики. Тобто діти знаходять зв׳язок між засобами музичної виразності і змістом музики. Розвиваючи виконавські навички дітей, ми співаємо без супроводу.

Відомо, що пісена творчість направлена на розвиток тих чи інших музичних здібностей. І коли вже діти мають певний досвід музичної імітації, вони можуть виконувати ,наприклад музично-пісенну пластичну гру „Зайчик”,”Зайчик-побігайчик”, „Вовчик”, „Кішка та собачка.” Тощо.

В музично-дидактичних іграх діти проспівують слова привітання з певною інтонацією та емоцією, обирають потрібні темп і ритм.

Ефективними видами занять, які дозволяють дитині розкритися повніше і яскравіше як особистості, являються розвивальні, домінуючі, комплексні, тематичні заняття.

Розвиток особистості дитини сприяють дитячі музичні свята. Основою свята є гра, веселе дійство, де є вільна музична діяльність. Викликаючи емоції радості, свята закріплюють знання дітей про оточуючий світ, розвивають мову дитини, творчу ініціативу та естетичний смак.

Підводячи підсумок, скажемо, що музика займає особливе місце у вихованні дошкільників. Головний принцип - це оптимальне співвідношення навчання та творчості.

Література.

Базовий компонент дошкільної освіти / Науковий керівник: А.М.Богуш, дійсний член НАПН України, проф, д-р пед. наук; Авт. кол-в: БогушА.М., БєлєнькаГ.В., БогінічО.Л., ГавришН.В., ДолиннаО.П., ІльченкоТ.С., КоваленкоО.В., ЛисенкоГ.М., МашовецьМ.А., НизковськаО.В., ПанасюкТ.В., ПіроженкоТ.О., ПоніманськаТ.І., СідєльніковаО.Д., ШевчукА.С., ЯкименкоЛ.Ю. ― К.: Видавництво, 2012. – 26 с.

Дитина: Програма виховання і навчання дітей від двох до семи років / наук. кер. проекту О.В. Огнев’юк, група авторів. – К.: Київ. Ун – т ім. Б.Грінченка, 2012. – 490 с.

Музичний розвиток дітей від 2 до 7 років /Укл. Науменко Т.І. – К.: ІЗМН, 1997. – 196 с.

Новий рік в ДНЗ №453

Новорічне свято у дитячому садку - 2017

Зі святом, матусю! (06.03.2017)



Галерея "Галерея музкерівника"

Кiлькiсть переглядiв: 1285

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.