Мова, якою відбувається освітній процес у закладі дошкільної освіти освіти – українська

Правовий статус української мови сьогодні визначає Конституція України, прийнята Верховною Радою 28 червня 1996 року. У статті 10 Конституції записано: «Державною мовою в Україні є українська мова. Держава забезпечує всебічний розвиток і функціонування української мови в усіх сферах суспільного життя на всій території України. B Україні гарантується вільний розвиток, використання і захист російської, інших мов національних меншин України. Держава сприяє вивченню мов міжнародного спілкування. Застосування мов в Україні гарантується Конституцією України та визначається законом». Мовні відносини в Україні регулює також Закон «Про забезпечення функціонування української мови як державної».

На виконання ст. 10. Конституції України, законів України «Про освіту» (ст.7), «Про дошкільну освіту» (ст. 8), з метою створення належних умов для розвитку і розширення сфери функціонування української мови, виховання шанобливого ставлення до неї, формування патріотизму в закладі дошкільної освіти здійснюється відповідна організаційна робота.

Українська мова є мовою повсякденного спілкування усіх учасників освітнього процесу – вихованців, педагогів, батьків.

Українською мовою проводяться засідання педагогічної ради, ради закладу, семінари, наради, збори колективу, друкуються тексти оголошень, інформація на стенди. Документація ведеться згідно з Інструкцією з діловодства у дошкільних навчальних закладах. Нормативно-правова документація упорядкована у відповідності до вимог.

У дошкільному закладі оформлені куточки державної символіки, української казки, міні – музей «Українська світлиця». В кожній віковій групі оформлені осередки – етнографічні (народознавчі), художньо – мовленнєвої, театралізованої та музичної діяльності, що містять українську художню літературу для дітей, добірки українських казок, предметів ужитку, зразків народно – прикладного мистецтва, пісень, музичних творів, елементи національних костюмів.

Українські народні мотиви присутні в оформленні загальних приміщень та всіх групових кімнат.

Методичний кабінет забезпечений творами видатних українських художників, поетів, письменників, науково – методичною та художньою літературою, українською періодикою, посібниками та іншими матеріалами.

Педагоги створюють умови для постійного перебування дошкільників під впливом духовної культури українського народу, здійснюють їх естетичний та емоційний розвиток засобами народного мистецтва та різноманітних видів усної народної творчості. В освітньому процесі вихователі використовують такі форми роботи для розвитку мовлення дітей: заняття, спостереження, дидактичні ігри, малорухливі ігри з діалогами, індивідуальну роботу з вихованням звукової культури та формування граматично правильного мовлення, показ різних видів театру, слухання загадок, фізкультуру з віршованим супроводом, мовленнєві ігри, тренінги, вікторини, літературні читання, вечори загадок і відгадок, розваги.

Щоквартально здійснюється моніторинг сформованості мовленнєвої компетенції дошкільників. Загальні результати вивчення засвідчують про перевагу в усіх вікових групах дітей з достатнім рівнем: середній показник – 75,8%.

Традиційним для закладу є святкування народних свят (Святого Миколая, Стрітення, Масляної), відзначення пам’ятних та ювілейних дат, конкурс читців («Віршована осінь (зима, весна), організація флешмобів, виставок вишивки, малюнків, поробок.

З метою підвищення фахової компетенції вихователів з питань мовленнєвого розвитку дітей проводяться методичні заходи: семінари, семінари – практикуми, анкетування «Українську мову знаю й поважаю», двічі - тричі на квартал - практичні заняття «Культура мовлення. Ділова українська мова», тренінги для молодих вихователів «Говоріть правильно», заняття для помічників вихователів.

На основі діагностики педагогічних працівників встановлено зростання рівня володіння українською мовою.

Оскільки батьки є найпершими вихователями своєї дитини, то успішне розв'язання поставлених завдань вирішується лише у тісній співпраці з ними. Педагоги використовують такі види та форми просвітницької роботи з батьками: консультації, лекції, бесіди, папки-пересувки, пам'ятки, поради на теми «Мова дорослого – взірець для наслідування», «Виховуємо співрозмовника» тощо.

Заходи, спрямовані на виконання мовного законодавства у закладі дошкільної освіти


НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ

Кiлькiсть переглядiв: 197

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.