Алгоритм дій при виникненні надзвичайних ситуацій

Порядок дій керівників та працівників при виникненні надзвичайних ситуацій, а також при несприятливих побутових або нестандартних ситуаціях

/Files/images/sayt/телеф.jpg

Порядок дій персоналу навчального закладу щодо дії при пожежі

Кожний працівник закладу освіти при виявленні пожежі або ознак горіння (задимлення, запах гару, підвищення температури і т.п.) повинен

— негайно повідомити про це за телефоном101, 102в пожежнорятувальну службу (при цьому необхідно назвати адресу об’єкту, місце виникнення пожежі, а також повідомити своє прізвище);

  • вжити по можливості заходів по евакуації людей, гасінню пожежі і збереженню матеріальних цінностей.
Особи, які в установленому порядку призначені відповідальними за забезпечення пожежної безпеки, після прибуття до місця пожежі повинні:
  1. Повідомити про виникнення пожежі за телефоном101,102в пожежно-рятувальну службу.
  2. Здійснити оповіщення людей про пожежу.
  3. Поставити до відома керівництво і чергові служби об’єкту, ланку пожежогасіння, добровільну пожежну дружину.
  4. У разі загрози життя людей негайно організувати їх рятування, використовуючи для цього наявні сили і засоби.
  5. Видалити за межі небезпечної зони всіх учасників навчально-виховного процесу, що не беруть участь в гасінні пожежі.
  6. Забезпечити дотримання вимог безпеки працівниками, що беруть участь в гасінні пожежі.
  7. Одночасно з гасінням пожежі організувати евакуацію і захист матеріальних цінностей.
  8. Організувати зустріч підрозділів пожежно-рятувальної служби надати допомогу у виборі найкоротшого шляху для під’їзду до осередку пожежі і у війти в склад штабу пожежогасіння.

Пам’ятка щодо першочергових дій у разі виявлення вибухових пристроїв для керівництва

  1. Керівнику об’єкта при одержанні інформації про виявлення підозрілого предмета на території об’єкта необхідно негайно повідомити про це чергові частини правоохоронних органів за телефонами:

— чергового ГУМВСУ в Харківській області –102.

  1. Шляхом опитування заявника та очевидців з’ясувати:

— час виявлення підозрілого предмета;

— точне визначення його місце перебування;

— відомості про особу, яка залишила підозрілий предмет (чоловік, жінка, вік, прикмети, одяг, хода тощо).

  1. Зафіксувати установчі дані осіб, які виявили підозрілу знахідку та забезпечити їхню присутність на момент прибуття оперативно-слідчої групи правоохоронних органів.
  2. Дати вказівку (й обов’язково проконтролювати її виконання) не наближатися, не торкатися, не розкривати, не перевертати підозрілу знахідку, не заливати її рідиною, не засипати піском, не користуватися радіо та електроапаратурою, переговорними пристроями поблизу підозрілої знахідки.
  3. Дати вказівку на тимчасову зупинку роботи об’єкта або його окремих структурних підрозділів. Організувати евакуацію персоналу об’єкта, використовуючи маршрути, віддалені від місця перебування підозрілого предмета.
  4. Дати вказівку співробітникам охорони, служби безпеки – по можливості зробити фото підозрілої знахідки — оточити місце розташування підозрілого предмета і відійти на безпечну відстань від нього.
  5. При необхідності організувати відключення побутових і виробничих комунікацій – газу, води й електрики.
  6. Якщо з виявленим предметом з ознаками вибухового пристрою відбувалися будь-які дії до прибуття представників правоохоронних органів, необхідно дочекатися появи фахівців – вибухотехніків і обов’язково повідомити їх про здійснення маніпуляцій з підозрілою знахідкою.
  7. Не знижуючи охорони об’єкта, забезпечити можливість безперешкодного проходу або проїзду до підозрілого предмета співробітників і транспорту оперативно-слідчої групи.
  8. Надати можливість і умови співробітникам оперативно-слідчої групи поспілкуватися з заявником та очевидцями, які підходили до підозрілого предмета.
  9. Оперативно й точно виконувати всі вказівки та рекомендації фахівця-вибухотехніка і старшого представника від правоохоронних органів.
  10. Підсилити контроль за роботою особового складу охорони по всьому об’єкту, бо можливі терористичні прояви або аналогічного, або іншого роду в будь-яких місцях на території об’єкта.

Безпека дітей в закладі дошкільної освіти та її головні аспекти.

Безпека дітей в закладі дошкільної освіти забезпечується адміністрацією та колективом.

Завідувач закладу керується загальнодержавними та регіональними нормативно-правовими документами, що регламентують вимоги до дитячої безпеки у дошкільних закладах. Для виконання поставлених завдань і дотримання нормативів, керівник видає накази, удосконалює освітній процес, наймає необхідний персонал, дає відповідні розпорядження працівникам дитячого саду.

Фізична безпека дітей в закладі дошкільної освіти

Фізична безпека кожної дитини полягає у створенні умов, які гарантують захист здоров'я і життя дітей протягом усього освітнього процесу. Загрозою в даному випадку можуть розглядатися як зовнішні (терористичні , кримінальні , неадекватна поведінка дорослих) , так і внутрішні (технічні стан будинків та території , наявність небезпечних ділянок і предметів ) .

Для забезпечення безпечного перебування малюків систематично проводиться контроль стану закладу дошкільної освіти, кожен працівник має інструкції по взаємодії зі службами порятунку і комунальними службами (поліція, швидка допомога, служба газу, пожежна та рятувальна служби).

Дітей з закладу дошкільної освіти дозволяється забирати тільки безпосереднім батькам або іншим родичам лише з попередньої письмової згоди батьків.

Стороннім находитися в закладі дошкільної освіти категорично заборонено.

Пожежна безпека в дитячому садку

Далеко не всі дорослі знають найпростіші правила пожежної безпеки. Але всі без винятку батьки відчувають занепокоєння за життя та здоров'я дітей. Тому наш обов'язок - всіма можливими способами уникнути загрози для життя та здоров’ я вихованців та колектива закладу дошкільної освіти.

Приміщення ЗДО повністю відповідає правилам пожежної безпеки, має запасні виходи.

Заклад повністю укомплектовано вогнегасниками, створені пожежні куточки з первинними засобами пожежогасіння: піском , відрами , лопатами , баграми. На кожному поверсі присутні плани приміщень зі схемами евакуації. Систематично перевіряється працездатність гідрантів. У закладі постійно здійснюється контроль стану електрообладнання та електромережі, а також кухонних плит і системи вентиляції

Персонал закладу періодично (згідно з вимогами) проходить інструктаж з профілактики пожеж і діях у випадку їх настання.

Профілактика травматизму та зниження ризику нещасних випадків

На жаль , навіть найсуворіші заходи безпеки не виключають нещасних випадків . Особливо це актуально у випадку з маленькими дітьми , яким властиво активна поведінка, що з неорганізованою поки координацією рухів і слабкою орієнтацією в просторі може призводити до травматизму. Враховуючи це, в закладі процес прогулянок , ігор , навчання, харчування чітко регламентований і обов'язковий для виконання всіма працівниками закладу.

Приміщення та дитячі меблі та майданчики травмобезпечні. Предмети для гри безпечні для малюків і відповідають їхньому віку.

Територія закладу, особливо в зимово-весняний період, ретельно прибирається

Організація здорового безпечного харчування та медичного обслуговування.

Актуальним аспектом забезпечення комплексної безпеки є організація здорового безпечного харчування. З метою забезпечення безпечного харчування всі продукти мають відповідні сертифікати харчування і проходять суворий контроль з боку адміністрації та медичних працівників. Керівник закладу та медичний працівник кожного дня складають і контролюють меню, щоб воно було гармонійним по калорійності і безпечним для дитячого організму (в випадках індивідуальних особливостей організму і несприйнятливості якихось продуктів це враховується в меню закладу).

Справність технологічного обладнання в харчоблоці забезпечують фахівці обслуговуючих організацій .

Стан здоров'я дітей, які відвідують наш заклад, спостерігають і контролюють медичні працівники. Здійснюється індивідуальний контроль за безпекою оздоровчих заходів, які проводяться в закладі. Для безпеки здоров'я дітей та профілактики інфекційних і застудних захворювань в закладі дотримуються всі вимоги (вологе та сухе прибирання, температурний режим , режим провітрювань і освітленості приміщень, при потребі-дезінфекція).

Навчання дітей основам безпеки життєдіяльності є одним із пріоритетних напрямів освітнього процесу.

Вирішальною умовою забезпечення безпеки дітей є формування у них з дитинства навичок особистої безпеки . Діти можуть потрапити в різні небезпечні життєві ситуації. Не володіючи багатьма знаннями, життєвим досвідом, вони не можуть до кінця зрозуміти і правильно оцінити небезпеку.

Ось чому важливо навчити дитину діяти в надзвичайній ситуації. Завдання дорослих– не залякувати дітей, а навчити правилам поведінки, не забороняти або приховувати небезпечні предмети і речі, а в цікавій, пояснювальній формі вчити правильно користуватися ними. Виховання в дітей дошкільного віку почуття особистої безпеки має відбуватися з дотриманням почуття міри. Якщо дитину залякувати небезпечним та агресивним світом через «не чіпай», «не ходи», «не роби», «не можна», вона втратить почуття ризику або не звертаючи увагу на частку «не», буде сприймати заборону як керівництво до дії.

В закладі створені спеціалізовані холи, в групах - спеціалізовані куточки, присутня велика кількість наочного матеріалу. Все це не просто чергова обережність чи формальна дотримка нормативних вимог, це - можливість познайомити дітей з основними правилами поведінки в екстремальній ситуації.

В роботі з дітьми дрібниць не буває. Саме з них формується система знань дитини про безпечну поведінку, саме з деталей складається система комплексної безпеки в цілому, і саме це стане запорукою здоров’ю та життю наших дітей.

Кiлькiсть переглядiв: 313

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.